22 Ağustos 2015 Cumartesi

Doğum kontrol haplarında astım tehlikesi

İsveç ’te yayın yapan Expressen gazetesi, doğum kontrol hapı kullanımının astım hastalığı riskini iki katına çıkardığını yazdı. Norveç kaynaklı olan ve diğer İskandinav ülkelerindeki kadınlar üzerinde de yapılan bu araştırmada, doğum…

İsveç ’te yayın yapan Expressen gazetesi, doğum kontrol hapı kullanımının astım hastalığı riskini iki katına çıkardığını yazdı. Norveç kaynaklı olan ve diğer İskandinav ülkelerindeki kadınlar üzerinde de yapılan bu araştırmada, doğum kontrol hapı kullanımının aynı zamanda astıma davetiye çıkarıldığı ortaya konuldu.

İsveçli Expressen Gazetesi ’nin dosya olarak ele aldığı bu tıbbi araştırma 5 bin 791 kadın üzerinde yapılırken, doğum kontrol hapı kullananlarda astım olma riskinin yüzde 42 ’yi bulduğu kaydedildi.

Kilolu kadınların bu riski daha da fazla taşıdıkları tespit edilirken, zayıf olanların bu konuda çok avantajlı oldukları ifade edildi.

Araştırmada ayrıca, İsveçli kadınların yüzde 90 ’ının bir şekilde doğum kontrol hapı kullandığı, dolayısıyla da İsveçlilerin bu konuda daha fazla risk altında oldukları ortaya çıktı.

Kaynak: Sagliksiteniz.Com

Doğum kontrol haplarında astım tehlikesi
18 Şubat 2009 - 21:57:00 Yorum Yok 265 okunma 0 beğeni
Etiketler: astım, astım riski, astım tehlikesi, doğum kontrol hapı kullanımı, doğum kontrol hapları, kilolu kadınlar
Yorum yaz Yararlı buldum0

0 yorum:

Yorum Gönder